Text om föräldrar..

Har inte direkt något specifikt att säga, ville bara lägga ett inlägg lite snabbt. Kanske blir lite hit och dit men det spelar ingen roll. Vill bara snacka lite.. Ska strax sova så det passar perfekt bara att skriva lite.

Ta vara på vad du har. Varje sekund du lever. Varje dag som går. Imorn kan det vara för sent! Tänk att allt kan gå såå snabbt. Helt plötsligt kan något som var så bra bli något så dåligt. Och tvärt om. Är något dåligt kan det helt plötsligt bara vara så jävla bra. Man måste leva ut i varje sekund. Uppskatta sina närmsta, det är dom som gör att du står på den plats du står idag. Utan dom, vad skulle du vara? INGENTING. Absolut nothing. Jag lovar. Och jag tycker folk, speciellt ungdommar, att "vi" inte tar vara på vad vi har. Tänk dig att dina föräldrar dom blir faktiskt äldre och äldre, medan du lever ditt liv. Vi får inte glömma bort dom. Dom vill ditt bästa (de flesta antar jag) de försöker för din skull, även fast du kanske inte ser. Dom önskar att dom kunde ge dig allt, allt du ville ha. All kärlek som finns och alla pengar i världen. Istället för att klaga, så ge dom en kram, säg fina saker (som du menar) visa de all respekt dom kan få. All respekt de är värda!!!! Det är helt sjukt vad dom krigar BARA JUST FÖR DIG.

Vill dom att du är hemma tidigt, ja för att dom bryr sig, inte för att vara elaka. Vill dom att du hör av dig, ja för att dom bryr sig om dig. VAR STOLT över dina föräldrar om dom bryr sig. Jag är stolt över mina. Dom bryr sig, men dom låter mig fortfarande ha MITT LIV, mitt tonårsliv. Bara för dom litar på mig, och det är jag glad över :) låt dina föräldrar ha förtroende för dig med. Måste du seriöst dra ut varje fredag? Du kan offra en fredag, göra god mat, sitta vid TV:n, bara ha det mysigt med dina föräldrar. Tänk vad dom skulle uppskatta det, mer än någonsin.

Vet inte till vem eller vilka jag pratar till just nu, vill bara att man ska ge mer kärlek till sina föräldrar. Jag hör folk som SKRIKER på sin morsa och farsa i telefonen bara för att leka balla för sina kompisar, vad fan är grejjen? Jag blir sktisur, särskillt på KILLAR, som tror att dom är feta när dom svarar sina föräldrar lite drygt, väx upp. Var dig själv. Och uppskatta dina föräldrar! Jag älskar mina föräldrar, dom är det bästa jag har. Visst, man gör misstag, man skriker, man bråkar, man kan inte vara perfekt. Men att göra det där lilla extra, betyder mer än du anar, lovar dig.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR