Varför blir du inte dig själv igen?

• är då fruktansvärt trött på dethär. Förstår inte varför. Eller jo, egentligen gör ja ju det, jag vet inte varför jag bryr mig så mycket. Varför det påverkar mig så mkt. Det är bara så fruktansvärt jobbigt. Så sjukt irriterande, störande och så taskigt. Jag har svårt att sätta ord på dethär. Antingen har man vuxit upp- eller tvärt om, jag vet inte. Tycker det känns så onaturligt bara, varför? Jag har knappt något svar själv.. Eller jo, egentligen har jag ju det.
Allt nu för tiden handlar inte BARA om vad alla tycker om än. Egentligen spelar det ingen roll. 0.000 % obetydligt egentligen. Ändå så bryr vissa sig så sjukt mycket. Jag förstår inte varför man ska bry sig. Varför är man inte bara sig själv? Varför står man inte upp för sig själv? I ALLA lägen? Hur kommer det sig att man påverkas så mycket som vissa gör. Hur kommer det sig att man i vissa lägen blir så, och andra lägen blir man Så. Jag hatar att se detta. Jag ser det så tydligt. Men jag säger inget. Jag ler ändå. E att det inte ska märkas. På senaste tiden har jag bara skitit i allt. Det har bara varit jobbigt. Jag har försökt att le istället. Tänka sig att det är jobbigt att umgås med en som blivit så sjukt förändrad. Eller, det är inte så konstigt egentligen. Bara fullt normalt.
Snälla.. Man föds inte för någons skull direkt. Man behöver inte alltid se perfekt ut? Bete sig perfekt? Va prefekt. Ha perfekt hår. Ha perfekta kläder. Säga perfekta saker. Det är OMÄNSKLIGT. För Guds skull, kom ner på jorden & bli mänsklig, fucking mänsklig. Eller asså.. Kan inte få ut ord, kan inte bilda meningar. Snälla va dig själv.

Va dig själv. Vadigsjälv.

Jag märker & ser så mycket som för dig, sker omedvetet. Och det är skit jobbigt. Så fucking irriterande. Snart lägger jag ner. Saken är den:
Du behandlar mig som piss.•





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR